Keresés
6194 találatból megjelenítve: 1-10
Cím: Tanulási problémákkal küzdő tanulók helyzete Hajdúnánás többségi általános iskoláiban
Szerző: Váradiné Zsadányi, Éva
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-13
(2010)
Az utóbbi évtizedben egyre nagyobb mértékben fordult a figyelem az iskolai sikertelenség okainak feltárása. A tanulási nehézség, tanulási zavar, tanulási akadályozottság fogalma bekerült a pedagógusi köztudatba. Tapasztalatom ...
Cím: Kisiskolások olvasásvizsgálata
Szerző: Szinyei, Andrea
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-07
(2010)
Jelen dolgozatomban kisiskolások olvasásértés vizsgálatát végeztem L rik József „Szó - nem szó” tesztje alapján. A vizsgálatban 3. és 4. osztályos gyermekek vettek részt, összesen 94 kisdiák. A vizsgálat során kiderül, ...
Cím: A kooperatív tanulási technikák bemutatása és hatékonyságvizsgálat a tanulásban akadályozott gyermekek körében
Szerző: Bata, Linda Erika
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-13
(2010)
A kooperatív tanulás módszerével először a főiskolán találkoztam, kezdetben csak elméletben. Később volt szerencsém egy nyelvtan órán hospitálni, ahol a gyerekek csoportban dolgozták fel a tananyagot (szövegalkotás). Láttam, ...
Cím: Az integrált gyermekek szociális helyzete az osztályban
Szerző: Varga, Réka
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-22
(2010)
Dolgozatomat két nagy egység köré építem. Az első nagy egység az elméleti összegzés. Ebben egyrészt az integrációval, másrészt a szociális kompetenciával kapcsolatos tanulmányokat, a kapcsolódó szakirodalmakat és a saját ...
Cím: Az integráció segítése vizuális művészeti fejlesztő foglalkozásokkal
Szerző: Bakonyi, Zsófia
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-22
(2010)
A gyógypedagógia MA szakon, gyógypedagógiai terápia szakirányon a gyakorlati munkámhoz kötődő, és abban továbbvihető szakdolgozati témát választottam. Nevelési tanácsadóban dolgozó szakemberként lehetőségem nyílt, hogy ...
Cím: A testséma és a téri orientáció fejlesztésének jelentősége és lehetőségei 5-7 éves gyermekek esetén a tanulási zavarok kialakulásának megelőzése céljából
Szerző: Páliné Bernáth, Márta
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-07
(2010)
Tudjuk a szakirodalomból, hogy a prevenció sokkal hatékonyabb, mint a reedukáció. Az óvodákban mégsem dolgoznak jelentős számban fejlesztő szakemberek. Így érthető, hogy egyre többen gondolják úgy, hogy fontos az óvodáskori ...
Cím: Az érzékelés és észlelés jelentősége az autizmusban - Elméleti áttekintés és gyakorlati alkalmazások
Szerző: Trócsányi, Zsófia
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-22
(2010)
Az érzékelés és észlelés a megismerés alapvető funkcióit képezik. Minden, amit a bennünket körülvevő világról – de akár saját magunkról is – tudunk, érzékszerveinkkel felfogott ingerületek formájában érkezik hozzánk.
Az ...
Cím: A mutizmus terápiájának újabb megközelítései
Szerző: Gerst, Diána
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-22
(2010)
A mutizmus ritka és különös kórképe a logopédiának és pszichológiának.
Célom, hogy mindazt, amit a magyar szakirodalomban fellelhetünk - a mutizmus témájában - összegezzem, és német nyelvű területről származó két különböző ...
Cím: Az integráció helyzete a budapesti XX. kerületben
Szerző: Balczerné Horváth, Lilla
Dátum: 2011
Feltöltve: 2018-06-28
(2011)
Szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy a budapesti XX. kerület közoktatási intézményei az integráció bevezetése óta milyen objektív feltételekkel rendelkeznek. Milyen lépéseket tettek annak érdekében, hogy sikeres ...
Cím: Pedagógusok közérzetének bemutatása egy általános iskolában végzett kutatás tükrében
Szerző: Bánfalvi, Mónika
Dátum: 2011
Feltöltve: 2018-06-28
(2011)
Szakdolgozatom első részében a szakirodalom segítségével egy áttekintést szeretnék adni azon mechanizmusokról, amelyek meghatározzák egy pedagógus közérzetét, illetve azon szakterületekről, melyek ezen tényezők ...