Keresés
334 találatból megjelenítve: 1-10
Cím: Integrációra alapozott tanulás és fogalomszervezés. A tantárgyi határok feloldása és a fogalomelsajátítás, illetve -szervezés kapcsolata
Szerző: Bardocz, Orsolya; Zoller, Katalin
Dátum: 2017
Feltöltve: 2021-07-02
(2017)
Egy gyerek gondolkodása nem sorolható be tantárgyakba. Mégis, az oktatási gyakorlatban tantárgyak sokaságával találkozunk, melyek éles határokra bontják az egyes tudományterületek ismereteit. Annak ellenére, hogy ezen ...
Cím: Mire szocializál az iskola? Végzős diákok jövőképének alakulása a motiváció és a nyitottság tükrében
Szerző: Borcsa, Mária
Dátum: 2017
Feltöltve: 2021-07-02
(2017)
A neveléstudományok szakemberei szerint az oktatás krízisével szembesülünk. Ennek egyik oka az tény, hogy a végzettség, az iskolai sikeresség többé nem garantálja a sikeres elhelyezkedést a munkapiacon. Milyen szerepe van ...
Cím: A felekezeti szakoktatás kihívásai a Partiumban
Szerző: Frigy, Szabolcs
Dátum: 2017
Feltöltve: 2021-07-02
(2017)
A felekezeti és a szakoktatás az utóbbi időkig külön utakon jártak Erdélyben. A rendszerváltás után újra-induló magyar tannyelvű egyházi iskolák sajátos helyet foglaltak el a román oktatási piacon, a képzési kínálatuk ...
Cím: Előszó a „Koragyermekkori kutatások metodológiája” című tematikus számhoz
Szerző: Böddi, Zsófia
Dátum: 2019
Feltöltve: 2021-07-02
(2019)
Cím: Árdeli dallamok – A Kovács András Ferenc-olvasás lehetőségei a közoktatásban
Szerző: Mészáros, Márton
Dátum: 2017
Feltöltve: 2021-07-02
(2017)
KAF írásművészetének a közoktatás keretei közt történő tárgyalása számos izgalmas lehetőséget kínál az ezzel kísérletezők számára, noha kétségkívül jó néhány nehezen megkerülhető problémát is fölvethet. A nehézségek minden ...
Cím: Óvodás gyermekek csoportszobai térhasználatának vizsgálata a térszintaxis módszerével
Szerző: Keszei, Barbara; Böddi, Zsófia; Dúll, Andrea
Dátum: 2019
Feltöltve: 2021-07-02
(2019)
Az óvodai csoportszobák vizsgálata kiemelt jelentőségű a koragyermekkori kutatások világában. Az óvoda mintát kínálhat, megannyi más mellett, a szociofizikai térrel való hatékony kapcsolat, a szociofizikai téri kompetencia ...
Cím: Az iskolaérettség mérésének összehasonlítása Magyarországon és Szerbiában
Szerző: Gyurcsik, Anita; Fehér, Orsolya; Földi, Fanni
Dátum: 2017
Feltöltve: 2021-07-02
(2017)
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kapott az iskolaérettség, amely nagy szerepet játszik a gyermekek iskolai életében. Számos nehézséggel találkozhatnak azok a tanulók, akik nem rendelkeznek az iskolai tanuláshoz ...
Cím: Romantikus és pragmatikus kisebbségi pedagógusjelöltek. PADI-s tanulási útvonalak hallgatói interjúk tükrében
Szerző: Stark, Gabriella Mária
Dátum: 2017
Feltöltve: 2021-07-02
(2017)
Tanulmányom célja a Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézetében tanuló hallgatók tanulási útvonalainak bemutatása, s ezáltal a kisebbségi pedagógusképzés néhány jellemző vonásának körvonalazása. ...
Cím: Társas interakciók megfigyeléses vizsgálata integráló óvodai csoportokban
Szerző: Böddi, Zsófia
Dátum: 2019
Feltöltve: 2021-07-02
(2019)
Jelen tanulmány fókuszában az integráló óvodai csoportok társas kapcsolatának vizsgálata áll. Az integráció szociális aspektusa kiemelten fontos annak eredményessége szempontjából. A kutatás célja integráló csoportokba ...
Cím: A matematika tanítása a BBTE Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézetében. Végzős hallgatók véleménye matematikai felkészültségükről
Szerző: Baranyai, Tünde Klára
Dátum: 2017
Feltöltve: 2021-07-02
(2017)
A matematika, a tanítóképzős hallgatók véleménye szerint, a nehéz tantárgyak közé tartozik, ezért fontos lenne, hogy a hallgatók alaposan felkészüljenek a gyerekek tanításra, biztos és pontos ismeretekkel rendelkezzenek a ...